Bekijk onze gids en ontdek de basisprincipes van backlinks, inclusief:
Een link is een verbinding tussen twee webpagina's, en een backlink is een inkomende verbinding naar uw website vanaf een externe site.
In principe, wanneer een andere webpagina linkt naar uw webpagina, is dat een backlink. Backlinks worden ook wel externe links en inkomende links genoemd.
Backlinks zijn in wezen valuta voor zoekmachine optimalisatie. Links die naar uw website verwijzen vertellen Google dat uw website betrouwbaar is, en helpen daarom uw positie op de zoekmachine resultaten pagina (SERP).
In wezen zien zoekmachines backlinks als een blijk van vertrouwen voor uw website. Waarom? Omdat een ander merk dat bereid is zijn publiek van zijn site naar de uwe te verwijzen, een duidelijke indicatie van betrouwbaarheid is.
Het verdienen van backlinks is buiten uw controle in de ogen van zoekmachines, wat betekent dat het een van de meest betrouwbare manieren is om de waarde van uw inhoud te testen - een belangrijke factor bij het bepalen van Google rankings.
De volgende kenmerken en metrieken bepalen de SEO impact van een backlink naar uw site:
Er zijn twee soorten backlinks: follow-links en no-follow links.
Follow-links en no-follow links zijn beide termen die hyperlinks beschrijven die kunnen worden gecrawld en geïndexeerd door zoekmachines. Het verschil tussen de twee is echter dat een follow-link een directe impact heeft op de zoekrangschikking van een site, terwijl een no-follow link dat niet heeft.
Een follow-link is een bekrachtiging van de domein autoriteit van een website, en geeft daarom wat bekend staat als link equity door. Aan de andere kant draagt een no-follow link niet bij aan domein autoriteit, pagina autoriteit of on-page SEO.
Hoewel beide soorten backlinks het verkeer naar uw site stimuleren, kunt u, als u uw SEO wilt verbeteren, uw middelen beter besteden aan het genereren van follow-links.